Koduõpe

Koduõpe on õppimise viis, kus õpilased omandavad oma hariduse kodus vanemate/eraõpetaja juhendamisel. Koduõppe valimisel vastutavad vanemad lapse õppe korraldamise ning vajalike teadmiste ja oskuste omandamise eest. Koduõpe põhineb riiklikul õppekaval, koduõppe ja haiglaõppe tingimustel ja korral ning põhikooli -ja gümnaasiumiseadusel. Koduõppes osalevad õpilased saavad osa võtta kooli ühisüritustest. 

Koduõppel oleval õpilasel on õigus kooli poolt pakutavatele õpikutele ning töövihikutele, sh ligipääsu Opiq keskkonnale. Õpilase arengu kontrolli jälgitakse tasemetestide põhjal. Koolil on õigus paluda koduõppe läbiviijal esitada regulaarselt täidetavat töökava.

Koduõppe eripära:

  • Individuaalne lähenemine: koduõpe võimaldab kohandada õppematerjale ja õpetamisstiili vastavalt lapse erivajadustele, huvidele ja õppimise kiirusele. 
  • Paindlik ajakava: koduõppes saab õppetööd korraldada paindlikult, võttes arvesse pere vajadusi või lapse muid tegevusi (näiteks sport, kunst, muusika). 
  • Vähem stressi: koduõpe võib vähendada koolist tulenevat stressi, sealhulgas survet eksamite ja hindamise osas, aga ka koolikiusamise ja sotsiaalse surve mõju.
  • Sügavam huvide arendamine: õpilasel on rohkem võimalusi süveneda just neisse teemadesse, mis teda huvitavad, nt teadus, kunst või mõni muu valdkond. 
  • Kohanemine eriliste oludega: koduõpe võib olla sobiv lahendus terviseprobleemidega lastele või peredele, kes palju reisivad.

Koduõppega alustamiseks:

  1. Võtab perekond ühendust Peetri Kooli sotsiaalpedagoogiga, kellega viiakse läbi esimene kohtumine. Kohtumise käigus kaardistatakse pere ootused ning eesmärk.
  2. Vanem esitab avalduse koduõppele jäämiseks hiljemalt 20. augustiks (I poolaastal) ning 20. detsembriks (II poolaastal). Avalduses tuuakse välja koduõppele jäämise põhjused ning isik, kes edaspidi last õpetama hakkab. 
  3. Koduõppele vanema soovil suunatakse õpilane õppenõukogu otsusega. 
  4. Vanema ja lapsega viiakse läbi teine kohtumine, kus osalevad lisaks sotsiaalpedagoogile ka kooli juhtkond ja tugimeeskonna liikmed. Kohtumise käigus lepitakse kokku individuaalne õppekava, mille alusel hakatakse õpilast koduõppel õpetama ning sh lepitakse kokku koolitöötaja, kes hakkab kooli poolt kontrollima õpitulemuste omandamist. Individuaalses õppekavas määratakse koduõppel oleva õpilase hindamise põhimõtted, arvestades seejuures riiklikus õppekavas sätestatud nõudeid.
  5. Õppemeetodid ja- materjalid eesmärkide saavutamiseks valib koduõppe läbiviija. 
  6. Iga trimestri eelviimasel nädalal toimuvad kokkuvõtvad kooli poolt koostatud tasemetestid, mille hinnangud/hinded kantakse klassipäevikusse. Andeainetes koostab õpilane õpimapi, mida kontrollitakse poolaasta lõpul.
  7. Koolil on õigus koduõpe katkestada, kui õpitulemuste kontrolli käigus selgub, et vajalik tase on saavutamata.

Koduõppele jäämise soovist kirjuta kool@peetrikool.ee